Allt ordnar sig...

Nu har Meja troligtvis fått ett nytt underbart hem.. Det känns oerhört sorligt och tråkigt, men jag vet att det är det enda rätta.

Beslutet grundar sig på att jag känner att jag har så många bollar i luften, det går bra att kombinera skola och hundar (allra oftast) men jag känner nu mer att det finns så mycket annat jag vill göra. Jag har länge varit en enstöring som hellre är med mina hundar än med andra, men jag utvecklas och jag känner nu att jag inte vill vara den personen längre.

Meja är en underbar hund som behöver mer aktivering än vad jag har tid med, plus att det är så jobbigt att känna sig stressad och ha dåligt samvete i skolan medans hundarna är hemma.. Klart det går, men jag känner att jag vill ge henne något bättre.

Beslutet att placera om Meja kändes mer självklar när jag tog bort Lexie, för Meja är en hund som vill ha en annan hund hos sig.. Hon är sällskaplig och vill inte vara helt själv. Och jag vill inte skaffa mig en till hund just nu, då är det mycket bättre att hon får komma till ett hem där det redan finns en hundkompis.


Det är väl kort om orsaken, jag bryr mig inte om vad folk tycker och tänker om att jag placerar om henne. Jag vet att det fanns en mening med att hon skulle komma till mig - jag vet även vad den meningen är.. Men nu är det dags att hon får komma till ett nytt hem..

Det nya hemmet är vänner till vår familj. Den familjen består av mamma, pappa och tre söner mellan 14-9 år.. De har en schäfertik som Meja tycker jättemycket om, de leker väldigt bra. Den yngsta sonen tränar agility och lydnad med schäfern, men Meja skulle nog passa honom bättre ;)

Jag känner de, jag vet att de är UNDERBARA hundägare!! Meja kommer att få det så bra där.. De bor på landet med skogen som granne, hundarna kan springa lösa på gården.. Det är ett jobbigt beslut att ta, men det är samma som med Lexie, det är rätt beslut!


Så nu när jag tagit två osjälviska beslut inom så kort tid, jag kommer vara med om två olika men otroligt jobbiga prövningar, så nu är det fan säkrast att det kommer något gott av det här!!! Typ att jag blir miljonär eller nått...


Några bilder Linda tagit:






Kommentarer
Postat av: Sussi

Du är stark och klok sandra! Det här visar bara vilket stort hjärta du har och hur mycket kärlek du vill ge dina hundar! Helt rätt beslut, det komer bli bra tror jag! Kramar

2010-04-25 @ 19:59:15
Postat av: Elin

Du ska inte alls ha dåligt samvete över ditt beslut. du vill ju Mejas bästa och det är ju bättre hon får komma dit nån har mera tid än du kan ge. Hon hade ju mått sämre kanske av att få vara själv o allt.. det blir nog bra ska du se.

2010-04-25 @ 20:07:49
Postat av: Sofia

Klokt och väldigt starkt gjort att fatta ett sånt beslut! :) Du är ju säker välkommen att hälsa på henne i sitt nya hem också!

2010-04-25 @ 20:17:48
URL: http://sofianils.blogg.se/
Postat av: Ida

Hon kommer att få det jätte bra där :)

Det kommer att bli bra! Kram

2010-04-25 @ 21:33:11
URL: http://brusida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mycket för era vänliga ord!! :) <3

2010-04-25 @ 21:33:45
URL: http://bruskullas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0