Jääääs pizza!!

Jaa jag håller på och bakar pizza! Fick ett recept av linda, men jag måste ha uppfattat den fel ^^

Jag skrev ner följande av henne:
10 dl Mjöl
1 pkt Jäst
2 msk Olja
1 tsk Salt..

Jag hade i detta, men valde att göra en halvsats.. Och det blev ju snustorrt!! :P Hahaha.. ringde Linda men fick inget svar så hon är väl ute å aktiverar hundar eller nått.. Men som tur är så finns ju internet ;) Så jag hittade igen ett recept som hade samma mängd ingredienser som jag redan haft i.. Där stod det att jag skulle ha i 2.5 dl vatten så det gjorde jag och genast så gick det mkt bättre ;)

Får se om mina glutenfria pizza med fullkorn blir nå gott :P Jag gjorde ju en tabbe till! Jag blandade i alla torra igredienser och hade i kallvatten.. Men det stod på receptet att det skulle vara pissljummet, vilket jag vet egentligen!! För jästen jäser inte annars... så får se om min deg vill jäsa eller inte.. ^^

Fyllning blir:
Mozzarellaost (MYCKET)
Paprika
Lök
Ruccula sallad

Och så ska jag göra hemmagjord vitlökssås med :P Wish me luck!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0