Solig dag..

Igår vad jag jätteledsen.. Men idag känner jag mig betydligt gladare, jag är ändå tacksam för hela situationen. Jag vet när Lexie ska lämna mig, jag vet hur det kommer gå till och jag vet att jag kommer vara med.. Visst det är jobbigt! Det kan jag inte säga något om.. Men jag är ändå tacksam, finns så många som blir av med sina hundar vid olyckor m.m. Det här har jag ändå beslutat själv att jag vill göra.

Idag så va vi ute i 2 timmar på fm och 1 timme på em... På fm gick vi i skogen, gick runt.. sen gick vi ner till mälaren och hundarna fick plaska i vattnet..

När jag och lexie satt uppe på pulkabacken, så vänder hon sig hastigt om.. Där nere springer det en hare, hon tittar på den och Meja undrar vad som händer. Jag vänder och springer åt andra hållet - tänkte att de skulle följa efter och Meja gjorde det, men Lexie sprang efter haren.. Jag kopplade Meja och gick efter, Lexie va inte långt borta.. Haren va snabb och hon hittade inte spåret efter den, så hon sprang runt och nosade ett tag - jag lät henne göra det. Faan hunden lever i 4 dagar till, då får man faktiskt jaga harar! Hon kommer ändå inte ikapp de och hon kommer tillbaka till mig...


På em så fikade jag med Jessica på stan på Wayne's - eller hur det stavas... jag tog en toast och en chai latte, det va jättetrevligt! Skönt att få komma ut och träffa någon ett tag, inte sitta hemma och glo.

Sen tog vi en promenad igen och den här gången tog jag med kameran, några bilder jag tog idag:



Vårtecken :)



Meja ville inte titta in i kameran! Och jaa hon är kopplad :P För att jag ville fokusera på att ta bilder på Lexie, och då skulle jag ha ryggen vänd till Meja och bilarna åker precis bakom.. Hon är inte såååå lydig längre ;)



Vid mälaren...





Lexie försöker hämta pinnen... :P Men hon fick den inte..



Jag ska försöka imorgon eller nått, få en bild på de båda tillsammans :P Få se hur det går...

Men lite uppdatering för dagen :)
Krama om era små älskade djur som ni har!! En dag lämnar de oss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0