Jag vill äta raw food!

Jag hittade en bok som jag köpte för ett tag sen som handlar om Raw Food och en mass olika recept på hur man kan laga maten... Jag känner nu att jag verkligen vill börja äta detta! Så mycket levande mat som möjligt för att få optimalt med näring och energi.


Och nej! Det är inte levande djur jag ska äta utan följande: ;)


 Nötter, frön och groddar.

 Alger.

 Grönsaker

 Frukt och bär.

 Färkspressade jucier..

 Smoothie på bara frukt, grönsaker och av lite vatten.

 Torkad frukt...

För att nämna lite saker... Sån levande mat borde ju göra en själv mer levande ;) Istället för sån död, kokad, stekt mat som vi vanligen äter..

Det finns MASSOR att köpa på internet iaf, jag vet tyvärr inte riktigt när jag kan börja... Men jag vill göra det så fort som möjligt! Känner att jag längtar efter det! Och till er som säger att det måste bli tråååkigt att bara äta frukt och grönsaker så säger jag som så, att neej det behöver inte vara tråkgit. Det är upp till mig att variera! Det skulle vara tråkigt att äta kyckling och ris varje dag i ett år, samma sak om jag skulle äta samma gamla tråkiga sallad med isbergssallad, tomat, gruka och av paprika..

Utan variera! Hitta på nya saker, blanda, smaka nytt!! :) Det är bara fantasin som sätter våra gränser!

Jag kommer fortsätta på Aloe Vera jucien och troligtvis köpa till mer kosttillskott... Jag äter hellre sån mat som jag är pigg och mår bra av - men som jag behöver lägga till kosttillskott än att äta en massa tjafs som gör mitt trött och slut.

Jag ska prova och se, funkar det så funkar det.. Funkar det inte så då får jag prova nå annat :o) No Big Deal!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha urk grönsaker :P jag får ta med mig matlåda när ja kommer till dig o hälsar på hör ja

2010-03-19 @ 20:54:14
URL: http://llqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0