Slyngelvalp!!!

Jaa igår kväll vid midnatt så fick jag det bevisat för mig, att min lilla bebis har blivit en tonåring!! Det var en intressant upplevelse och det ska bli spännande och se hur jag lyckas få ordning på henne ;o)

Det började med att vi skulle gå ut och gå, jag släppte lös både henne och Lexie och så gick det bra... Meja börjar se spöken i mörket som inte finns, stannar extraaa lääänge vid en bajskorv för att lukta innan hon kommer och så springer hon längre ifrån mig. Men jag tycker ändå att hon lyssnar rätt så bra iaf... Jag är noga med att bara ropa när jag vill något och att inte tjata!

Så jag tänkte att eftersom det va så sent så kunde jag ha de lösa på området med... Men den planen gick då helt åt skogen..


När vi kommer upp på området så kommer det en tant ut ur trapphuset, hon har en kompostpåse i handen.. Lexie ser henne först och springer fram en bit och skäller på henne. Meja hänger på, men hon springer hela vägen fram och hoppar med stor glädje på den stackars tanten och försöker ta hennes kompostpåse!! Tanten säger till Meja genom att "slå lätt" med kompostpåsen på hennes huvud - mota ner henne.. Så Meja slutar hoppa på henne och springer iväg.. Jag rusar självklart fram och säger åt de båda..

Lexie hukade ihop sig och slutade på en gång och ignorerade tanten sen.. Så när jag ser att Lexie är med mig så tittar jag upp, då är Meja borta!

Jag kopplar Lexie (jag vet att hon inte skulle sticka, men för säkerhetsskull) och så ropar jag på Meja.. Lååångt lååångt bort på parkeringen ser jag skitungen! och hon kommer med världens fart! Men hon rusar rakt förbi mig och springer igen och hoppar på den stackars tanten! Ohc än en gång så springer hon iväg lååångt lååångt bort på parkeringen så jag ser henne inte, hon va säkert ut på vägen med..

Så nu fick jag nog och band fast Lexie i en dragkrok och gick iväg för att försöka få in min skitvalp! Jag ropar några gånger och jag ser att hon springer och letar efter mig... Tillslut så kommer hon, jag belönar.. så får hon springa iväg och så kallade jag in henne igen och jaa.. Jag höll på så några gånger, körde sitt och ligg.. Sen kopplade jag henne och gick in.



Jag saknar min lilla goa bebis ;o)

Men jag ska väl fixa den här perioden med! Har tänkt lägga ner mer tid på vanlig aktivering, sånt som hon KAN klara av och lyckas med.. Och vanliga vardagslydnad med de dagar då jag känner att det funkar.. Resten får jag väl avvakta och rida ut stormen och ta tag i det sen nrä hon lugnat ner sig... Jag får be om lite mer tålamod också ;o)

Hahaha Jag tycker om henne ändå.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0